Klassedannelse

Kriterier for placering af nye elever i eksisterende klasser

  • Elevens ressourcer og kompetencer
  • Opmærksomhedsfelter i de enkelte klasser
  • Antal elever i de enkelte klasser

Kriterier for dannelse af nye klasser:

  • Vi tilstræber en ligelig fordeling i forhold til elevernes ressource og udfordringer.
  • Vi tager særlige hensyn til sociale, sproglige, motoriske og personlige forudsætninger.
  • Der tages hensyn til kønsfordeling. 

Kriterier for sammenlægning af klasser/oprettelser af flere klasser på en årgang:

  • Alle klasser splittes op på nye klasser.
  • De afgående kerneteams laver et forslag til fordeling af klasser på årgangen til ledelsen.
  • Eleverne kan afgive 5 ønsker til klassedannelsen.
  • Kriterier for dannelse af nye klasser tages i betragtning.
  • Ledelsen beslutter den endelige klassefordeling.
  • Klassesammensætningen meldes ud til forældrene skriftligt.

 

Skolebestyrelsen januar 2023